مصاحبه آرشیو خبر ها
یوونتوس؛ ماشین مدل بالایی كه روزی سوارش شدم!

یوونتوس؛ ماشین مدل بالایی كه روزی سوارش شدم!

 

«ماشین مدل بالا! » این شاید جالب‌ترین توصیفی باشد كه تاكنون در مورد یوونتوس شده است. آنهم از بازیكنی كه بخت سوار شدنی كوتاه مدت در ماشینی كه توصیف كرده را داشته است. رابرت یارنی ستاره كروات یوونتوس در اواسط دهه نود همزمان با پنجاهمین سالروز تولدش یادی از تیم سابقش كرده است.

 

او نخستین بازیكن كروات یووه در سه دهه اخیر نبوده؛ هرچند به احتمال فراوان آخرین آنها نیز نخواهد بود. كافیست نگاهی گذار به اسامی همراهانِ كرواتِ یووه در سه دهه اخیر بیاندازیم؛ ماریو مانژوكیچ، ماركو پیاتسا، داریو کنزویچ، ایگور تودور، رابرت كواچ، آلن بوكسیچ، زوران بان و رابرت یارنی. آخرین بازیكن همان خالق توصیفی است كه در ابتدا به آن اشاره شد.

 

در فصلی كه تعداد بازیكنان غیرایتالیایی یوونتوس به تعداد انگشتان یك دست می‌رسید، ستاره 24 ساله كشور جدیدالتأسیس كرواسی از تیم رقیب به یوونتوس پیوست تا در كنار دیدیه دشانِ فرانسوی، پائولو سوزای پرتغالی، یورگن كوهلرِ آلمانی و خوان پابلو سورینِ آرژانتینی ضلع پنجم بازیكنان خارجی بانوی پیر در فصل 1994‐1995 باشد.

 

بازی فیزیكی و درگیرانه یارنیِ چپ‌پا از او یك تكنیسین تمام عیار با ویژگی‌های تدافعی ساخته بود. شماره 20 یوونتوس در آن فصل هرچند نهایتاً یك فصل در یوونتوس دوام آورد اما موفق به انجام 15 بازی با لباس بیانكونری شد.

 

 

یارنی در خصوص تك سالِ حضورش در یووه به توتو یووه می‌گوید:

 

من بعد از یك فصل حضور در یووه به رئال بتیس در اسپانیا رفتم. در تورین شانس بازی كردن به صورت مستمر را نداشتم و از آنجا كه دوست داشتم یكی از اعضای تیم ملی كرواسی در یورو 96 باشم، چاره‌ای جز جدا شدن از جمع بیانكونری‌ها نداشتم. یوونتوس در آن سالها شبیه یك ماشین مدل بالا بود. همه بازیكنان علی‌رغم كیفیت بالایی كه داشتند مدام در حال آموختنِ بیشتر و پیشرفت بودند.
در آن سالها كه با یوونتوس همراه بودم؛ در كنار بته‌گا و جیرائودو، این موجی بود كه همچون یك فرد زبردست و با مهارت، یك مدیر همه فن حریف بود. آندره‌آ را نیز در آن سالها به خاطر دارم؛ آن روزها او بسیار جوان بود و گهگاهی او را می‌دیدم. او امروز مدلی بی‌نظیر از تیمی سازمان یافته را در یوونتوس اجرایی كرده و توانسته جانشینی شایسته برای خاندان آنیلی باشد.
با اینكه هنوز هم نتایج یوونتوس را دنبال می‌كنم اما اعتراف می‌كنم كه پسرم «یانوش» بیشتر از من یوونتوسی است.

 

رابرت یارنی به جز یوونتوس در باشگاه‌های هایدوك اشپیلت، باری، تورینو، بتیس، ‌ كاونتری، رئال مادرید، لاس پالماس و پاناتینایكوس نیز بازی كرده است. او همچنین سابقه 81 بازی ملی همراه با تیم ملی كرواسی را نیز در كارنامه ورزشی‌اش دارد. یارنی كه با لباس تیم ملی فوتسال كرواسی از دنیای فوتبال خداحافظی كرد هم‌اكنون به عنوان سرمربی تیم فوتبال زیر 19 سال كرواسی مشغول به فعالیت است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: